tisdag 7 december 2010

Arlanda, snö, tystnad och hemmafrid

Nu har en dag hemma gått och jag måste säga att det är riktigt fridfullt och skönt att vara tillbaka i snöklädda Sverige. Trött är vad jag är, speciellt igår men känner mig även seg idag.

Jag inleder med en bild på Lisa som beskriver hur vi kände när vi hade anlänt till Arlanda strax före tio igår. I väntan på vårt bagage så slog det oss hur långa alla var och att vi faktiskt inte var bland de största längre... en märklig känsla att känna sig störst när man betraktas som en kort person i sitt hemland.

En trött Fis på Arlanda
Idag klädde jag mig ordentligt och tog mig en trevlig liten promenad med min lilla hund. Minus fem kändes mycket kallare än vad det i själva verket var. Det slog mig hur tyst allt var, notera att jag är hos mina föräldrar i skärgården så allt är lite extra tyst... Det enda som hördes var några fåglars kvittrande i träden, knarret under skorna från snön, Idifix tassande och snosande. Ett avlägset "muller" från ett flygplan hördes från skyn. Jag såg upp och såg det segla över himlen. Det fick mig att tänka tillbaka på min och Lisas resa. Det hela känns lite overkligt. Det känns som om vi aldrig var i Indien. Men det har vi, och nu är vi hemma igen. Tänka sig. Julefriden är total och jag vill bara tacka min kära vän Lisa Fis för en trevlig och upplevelserik resa! Imorgon (onsdag) blir de galej!

Over and out
//Ida

måndag 6 december 2010

Hemma!

Nu är vi i alla fall hemma! Sushi+sova är vad som gäller just nu. Sen väntar en sammanfattning av vår tid i Indien!
Published with Blogger-droid v1.6.4

söndag 5 december 2010

Nu åker vi hem!

Klockan närmar sig 6:15.

Snart ska vi bege oss från skolan för att ta en taxi till flygplatsen.

Igår hade vi tre svenskar här nere, en avslutningsmiddag på nån restaurang. Smakade utsökt. Har tyvärr packat ner kamerasladdarna så blir inga bilder.

Ett avslutningsblogginlägg kommer på flygplatsen, förhoppningsvis.

Om 27 timmar ska vi vara hemma!

lördag 4 december 2010

Märklig frukost

Härom morgonen fick vi en himla märklig frukost. Ida trodde det var omelett men det visade sig vara nån form av bröd. Korn blandat med vatten och diverse vanliga kryddor. Sen så var det liksom inte gräddat, men ändå gräddat. Som bröd, fast gröt. Fast ändå inte. Vad kan det vara?

Sista dagen

Imorgon åker vi hem, skönt nog. Vad som är mindre skönt är att vi måste vänta ungefär 16 timmar i Delhi. Från klockan 10 till 3.  Sista dagen kommer spenderas på baazaren eftersom vi inte haft så mycket tid att handla presenter tidigare. Så nu blir det racer-shopping för vår del!

Nu blir det lunch på nåt nytt ställe!

fredag 3 december 2010

Har du gått upp några kg i vikt och strejk på Finnair

Nu är det så att det är strejk på Finnair, så vår flygrutt har ändrats. Vi kommer att mellanlanda i Wien!

Vi har precis kommit hem från en bjudning hemma hos en lärare här på skolan. Vi fick chokladtårta och annat gott! Då passade vår lärare på att fråga ifall Lisa hade gått upp i vikt under vår vistelse här. Mycket märkligt.

torsdag 2 december 2010

En sista video, väl smaka

Hundvalparna

Måste visa en bild på de söta valparna som bor bredvid oss.

Pole dance!

Vi sitter i vår vanliga position i soffan med datorerna på ryggstödet. Om tre dagar åker vi hem och det ska bli skönt. Inga fler rickshaws, bara försenade tunnelbanor.  Om vi kommer hem det vill säga, med tanke på snöstormen i Europa.

Imorgon har vi planerat en liten presentation/vernissage/fest. Vi ska ha frågestund om Sverige och sen så ska vi bjuda på godis. Spännande att se vad eleverna kommer fråga med tanke på att de tror att alla i Sverige kan dansa pole dance.